مقالات آموزشی

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی چیست و مناسب چه افرادی می باشد؟

بالشتک یا زیر نشیمنی طبی برای حفظ وضعیت ستون فقرات در حالت نشسته بسیار مفید است و به افراد کمک می کند در حین نشستن های طولانی دچار کمردرد و مشکلات دیگر نشوند.متخصصان بهداشتی از وسایل مختلفی برای تثبیت موقعیت بیماران برای روش های مختلف درمانی استفاده می کنند و آنها را برای استفاده در منزل توصیه می کنند تا به بهبود و  پیشرفت های درمانی کمک کنند.

مزایای بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

نشستن روی صندلی اداری در تمام طول روز می تواند عامل اصلی استرس در پشت و کمر شما باشد. خوشبختانه ، این بالشتک ها می توانند کمی راحتی در روز کاری به شما هدیه بدهند. این زیرنشیمنی های طبی مخصوصاً برای افراد بعد از جراحی ، دچار کمردرد یا کسانی که دچار اسپوندیلوز هستند، بسیار مناسب است زیرا تمرکز آن ها بر از بین بردن فشار از روی مهره های کمر شماست. بالشتک های طبی برای مطابقت با شرایط مختلف پزشکی زیر طراحی شده اند:

  • برای حمایت از بدن در حالت نشسته
  • برای حمایت از تنه بدن
  • برای حمایت از اندام های بدن

همچنین بالشتک های پزشکی برای پشتیبانی و یا تنظیم مجدد ستون فقرات کمر طراحی شده اند. وظیفه این بالشتک ها با بریدگی های مختلف از بین بردن فشار موجود بر ناحیه انتهایی ستون فقرات است.

تن آسا

چه افرادی باید از زیرنشیمنی استفاده کنند؟

از شایع ترین درد‌های مربوط به نشیمنگاه درد مهره‌های دنبالچه است. افراد مبتلا به این دردها نشستن بر هر سطح نرم یا سفتی آن‌ها را اذیت می‌کند. استفاده از زیر نشیمنی هنگام نشستن، می تواند بسیاری از این دردها را مهار کند. استفاده از زیرنشیمنی بخصوص برای افراد زیر توصیه می‌شود:

•    زنان باردار
•    افرادی که عمل‌های جراحی خاصی انجام داده‌اند.
•    نشستن طولانی‌مدت در سفر و در حین رانندگی
•    نشستن طولانی‌مدت روی صندلی محل کار
•    افرادی که دچار آسیب در مهره‌های دنبالچه شده‌اند.

نکات مهم در رابطه با بالشتک یا زیر نشیمنی طبی

اکثر بالشتک ها بادی هستند و یا از فوم حافظه ساخته شده اند و گرچه لزوماً یک بالشتک بهتر از بقیه نیست ، اما مهم است که قبل از انتخاب آنها بدانید که چه چیزی نیاز دارید. به گفته فیزیوتراپیست ها  بالشتک های بسیار محکم ناراحت کننده هستند. یک فوم حافظه ضخیم نیز می تواند در بعضی موارد ، بیش از حد فشرده شود و هیچ مزیتی نداشته باشد.

بالشتک های بادی امکان تنظیم سفتی و همچنین توانایی تغییر وزن و فعال سازی عضلات اصلی شما را در طول روز فراهم می کنند. اگر در حال بهبودی از آسیب هستید یا به چیزی با ثبات تر احتیاج دارید ، یک بالشتک فوم حافظه با فرم ثابت با کمی قابلیت تغییر دقیقاً همان چیزی است که می خواهید. به این فکر کنید که به چه نوع پشتیبانی نیاز دارید ، سپس یک بالشتک را پیدا کنید.

به نشین ارتوسیت باراد

جهت مشاهده نمونه محصولات رو لینک زیر کلیک کنید.

kalatebmobin.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *